Klub Festiwalowy w Kazimierzu 2009

Zapraszamy jak w zeszłym roku do Klubu Festiwalowego Tyndyryndy w czasie Festiwalu Kapel i Śpiewaków Ludowych w Kazimierzu Dolnym 26-28 czerwca. Klub tym razem otwiera swoje podwoje w jurcie Hałasów nieopodal Małego Rynku. Oto wstępny program:

Piątek 26 czerwca

12.00-14.00 - warsztaty śpiewacze "Wniebogłosy" Agaty Harz
17.00„Powiśle Maciejowickie – ludzie i muzyka” – w spotkaniu wezmą udział – Wanda Księżopolska – etnograf, wybitna znawczyni tematu, Mateusz Niwiński, etnograf i muzykant
19.00
- „Dom tańca powiślacki” – warsztat taneczny z udziałem tancerzy ze Strychu - Stanisława Michalca z małżonką; prowadzenie Grzegorz Ajdacki i Katarzyna Tucholska
20.00 - "Dom tańca powiślacki" - pograjka i zabawa taneczna z udziałem kapeli w składzie: Stefan Nowaczek, Mateusz Niwiński, Agnieszka Niwińska oraz Kapeli Jacka i Alicji Hałasów
Stanisław Pawelec z Powiśla Maciejowickiego 1923-2009; fot. M. Niwiński

Sobota 27 czerwca
11.00-13.00 -
warsztaty śpiewacze "Wniebogłosy" Agaty Harz
13.00 - spotkanie ze śpiewaczką i opowiadaczką Barbarą Chmielak z Trzcińca
15.00 - 19.00 - spotkania m.in. ze śpiewaczką Zofią Sulikowską z Wojsławic, muzykantami z Łódzkiego
19.00 - "Dom tańca sieradzki" - warsztat taneczny, prowadzenie Grzegorz Ajdacki i Katarzyna Tucholska
20.00 - "Dom tańca sieradzko-opoczyński" - pograjka i potańcówka z udziałem m.in kapeli z Chojnego

W Klubie można będzie obejrzeć fotografie archiwalne z Powiśla Maciejowickiego ze zbiorów Mateusza Niwińskiego.

Pomysł i program Klubu - Remigiusz Mazur-Hanaj

Realizacja: Grzegorz Ajdacki, Jacek i Alicja Hałasowie, Agata Harz, Anna Michalczuk, Tomasz Rokosz, Agnieszka Szokaluk, Katarzyna Tucholska, Katarzyna Zedel

Podziękowania dla: Ewy Sławińskiej-Dahlig, Małgorzaty Dziurowicz-Kaszuby, Doroty Szczuki i Urzędu Miejskiego w Kazimierzu, Andrzeja Sara i Mateusza Niwińskiego

Organizacja: Stowarzyszenie”Dom Tańca” w Warszawie, Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie

Realizacja Klubu możliwa dzięki pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

2 komentarze:

  1. Byłem, widziałem, uczestniczyłem. Było wspaniale. Wielkie dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam po raz n-ty,jestem zachwycona, było super, wróce za rok w większym składzie.Pozdrawiam .Krystyna

    OdpowiedzUsuń